Analiza i rozliczanie czasu pracy kierowców pozwalająca na optymalizację kosztów, zgodna z obowiązującymi przepisami rozporządzeniem WE 561/2006, UoCPK
Mnogość dokumentów oraz stopień ich skomplikowania wymaga kontroli nad ich poprawnym wdrożeniem. Jesteśmy do dyspozycji przewoźników w ich siedzibie. Weryfikujemy dokumentację kadrowo-płacową, zwracamy uwagę na aspekty istotne podczas kontroli ITD lub PIP. Tym samym, zapobiegamy powielaniem się nieprawidłowości. Jesteśmy elastyczni, tworzymy indywidualne rozwiązania na podstawie oczekiwań przewoźnika.
Dla przewoźników nastał czas dodatkowych wyzwań w postaci dostosowania się do przepisów o płacach minimalnych w krajach UE. Pomożemy w tym procesie, nie tylko rozliczymy wynagrodzenie według obowiązujących stawek ale również wskażemy obowiązki administracyjne oraz poinformujemy o najważniejszych zmianach.
Podstawą prawidłowego wyliczenia wynagrodzeń kierowców, jest sporządzenie rozliczeń zgodnych z obowiązującą dokumentacją kadrowo-płacową, obowiązująca w danym zakładzie pracy. Każdy zapis dotyczący pory nocnej, wysokości diet oraz ryczałtów za nocleg w kabinie czy okresu rozliczeniowego musi być zgodny z przygotowanymi rozliczeniami czasu pracy. Przed rozpoczęciem współpracy, wszystkie dokumenty przewoźnika są analizowanie pod kątem: zgodności z obowiązującymi przepisami, optymalizacji oraz spójności z wcześniejszymi rozliczeniami.
Sama reprezentacja eksperta podczas kontroli ITD lub PIP nie jest gwarantem bezproblemowego jej przejścia. Szereg nieprawidłowości i wykroczeń, które powstało przed kontrolą jest łatwe do zlokalizowania dla Inspektorów. Dla tego od samej kontroli ważniejszy jest czas w którym przewoźnik ma czas na skompletowanie dokumentów wymaganych do jej przeprowadzenia. Nie zastąpi to jednak systematycznej kontroli i weryfikacji rozliczeń oraz czasu pracy
Kodeks pracy określa sytuację, w której pracownikowi należy się zwrot kosztów poniesionych w związku z podróżą służbową. Kierowcy pracujący w transporcie międzynarodowym czy to krajowym, oczywiście również podlegają pod te przepisy pod warunkiem zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę. Wysokość limitów w poszczególnych państwach określa załącznik do rozporządzenia z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej. Wartości diet oraz ryczałtów za nocleg w kabinie można jednak zmienić aby kontrolować koszty i optymalizować sytuacje finansową swojego przedsiębiorstwa.
Przewoźnik w ruchu międzynarodowym posiadający tabor pojazdów do 3,5 tony powinien pamiętać, że również podlega pod przepisy związane z płacami minimalnymi UE oraz jego obowiązkiem jak każdego pracodawcy zatrudniającego pracowników na podstawie umowy o pracę jest prowadzenie ewidencji czasu pracy.